New York City

25 juli 2016 - New York City, Verenigde Staten

Wat is het hier druk zeg! Al het verkeer raast langs je op en rijdt kriskras door elkaar heen... Maar we zijn veilig aangekomen. Het hotel is erg mooi en luxe. En Brooklyn New York is interessant. De metro ligt schuin tegenover het hotel dus we zijn op die manier maar een paar minuten van Manhattan verwijderd. Het eerste ritje gingen we in de verkeerde metro maar daar kwamen we bij de eerste stop al achter... Toen we de in de juiste zaten waren we in 15 minuten bij de Freedom Tower en het 9/11 memorial. Wat een indrukwekkende plaats, twee grote vierkanten waar ooit de Twin Towers hebben gestaan. Er zijn in al die jaren al zoveel gebouwen omheen gebouwd, dat alle leegte weer opgevuld is. Maar wat moet het daar een ravage zijn geweest... We zijn de Freedom Tower ingegaan en vanaf de 104e verdieping heb je een rondom uitzicht over heel New York! Geweldig mooi!! Wat een mega grote, hoge gebouwen. We hebben onze ogen uitgekeken.

De volgende morgen de metro naar South Ferry genomen en daar de ferry naar Staten Island gepakt. Vanaf de ferry (waar je 25 minuten op zit) zie je de skyline van Manhattan (ongelooflijk gaaf!) en vaar je langs Lady Liberty het vrijheidsbeeld! De ferry ook weer terug genomen en toen uitgecheckt bij ons hotel en op naar Dance Mill Rd, home. We hebben genoten van het kleine stukje New York wat we gezien hebben! Veel te weinig tijd om heel New York te ontdekken.

1. Annemiek:
    25 juli 2016
    Wow mazzelaars...... geniet er nog maar even van!!
  2. Oma en opa.:
    25 juli 2016
    wat fantastisch. mooie foto"s nu nog een paar fijne dagen samen met Sharon en Steven of zit er nog meer in het vat. geniet nog maar. we kijken uit naar jullie thuis komst. Knuffels voor de kinderen, en hugs and kisses for the people who love. Liefs Oma.