Voorpret...

3 juli 2016 - Opheusden, Nederland

Wat hebben we veel geregeld...

• paspoorten
  • ESTA-formulieren
  • vliegtickets
  • creditcard aanvragen
  • international rijbewijs
  • reis uitstippelen
  • hotels boeken
  • auto regelen
  • vervoer van en naar de luchthavens

Zomaar een greep uit de dingen die allemaal  geregeld moesten worden.

En wat is het SUPER LEUK om dat allemaal te doen!!!

Vooral de reis uitstippelen zorgt voor veel voorpret.

Na vele avonden online te hebben doorgebracht zijn we er uit...

New York city kan natuurlijk niet ontbreken op ons stedentrip lijstje. Overnachten in een hotel in Brooklyn en dan via de bekende Brooklyn Bridge de stad in om daar diverse bezienswaardigheden te bezoeken.  Wat zal het indrukwekkend zijn om op de plaats te staan waar eens de Twin Towers stonden voordat ze op 9/11 verwoest werden door een terroristische aanslag waarvan iedereen de beelden wel op tv gezien heeft! Maar ook een boottrip langs Lady Liberty kan natuurlijk niet ontbreken. In levende lijve het vrijheidsbeeld zien, wow, wie had ooit gedacht dat we dat nog eens zouden doen!

Ook Washigton DC, met zijn World War II Memorial, het Witte Huis, het Capitool, Lincoln Memorial, Nation Mall, en diverse musea staan op ons lijstje.

Een dagje naar de Amish in Lancaster County, terug in de tijd dat er nog geen auto's, elektriciteit, e.d. waren, om te zien hoe de Amish (mensen van eenvoud) leven.

Bezoek aan de steden Baltimore en Annapolis.

Een hele dag autorijden om de Canadese grens over te gaan en daar te gaan overnachten op vijf minuten loopafstand vanaf de Niagara Falls. Een van de mooiste en indrukwekkendste watervallen van de wereld! En daar een droom van Nienke en Fleur proberen te laten uitkomen.....   Orka's en dolfijnen kijken!

En tussen alle trips door mogen we genieten van de gastvrijheid van onze amerikaanse vrienden Steven en Sharon, wat een bofkonten zijn wij dat we hun huis als onze "thuisbasis" mogen gebruiken wanneer we in Amerika verblijven!

Alles geregeld? Check!

Nu alleen nog aftellen tot we gaan en onze koffer inpakken...